Blogi

Tekoälyä voi hyödyntää mainostoimistossa monella eri tavalla. Sen avulla voi kirjoittaa eri tyylisiä ja laajuisia tekstejä; artikkeleita, some-postauksia, sähköposteja, blogeja, uutiskirjeitä ja mainoskampanjoita. Erityisesti tekoäly auttaa myös pääsemään eroon tyhjän paperin kammosta ja tarjoaa ideoita tekstien kehittämiseen.
Ai että. Nyt on suurin piirtein se hetki, kun kesän portit avautuvat ja lomakausi saa paistaa meille kaikille. Pitkällinen pimeys on selätetty ja niityt vihannoivat. Vuoteen mahtui sattumia ja tapahtumia, mutta onneksi myös valovoimaa nähdä tehtävämme ja toisemme kirkkaasti.
Viimeinkin, mainostoimisto Precis astuu tämän vuoden helmikuun lopulla aikuisuuden kynnykselle. Aivan vakiintunut tämä mielentila ei vielä ole, mutta henkilöllisyyden todistaminen ilahduttaa meitä jo aiempaa enemmän. Iällä alkaa olla jo merkitystä, mielikuvallista arvoa.
Jos joku olisi kertonut, millaisia käänteitä jokaiseen viikkoon on tänäkin syksynä mahtunut, en olisi uskonut. Värikkäitä asiakkaita, monipuolisia tarpeita, haastavia tilanteita ja lopulta niin rikasta toimintaa sekä tuottavia lopputuloksia.
Kohta joutuu armas aika mainoshenkilöillekin. Mitähän kaikkea sitä tulikaan touhuttua vuoden aikana?
On taas se aika vuodesta, kun muistellaan menneitä ja julkaistaan tavoitteita tulevalle vuodelle.
Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin voi olla aika-ajoin haastavaa. Joskus postauksista puuttuu selvä sisältöidea ja toisinaan päänvaivaa saattaa aiheuttaa sopivan kuvan tai videon puuttuminen.
HubSpot on järjestelmä, joka on rakennettu täysin markkinoinnin inbound-filosofian ympärille. Inbound-filosofia perustuu kestävien ja kannattavien asiakasuhteiden rakentamiseen lisäarvon tuottamisen kautta. Tämä ajattelumalli puolestaan läpileikkaa lukuisia yrityksen toimintoja.
Precis vahvistaa entisestään asemaansa alueen vahvimpana markkinointialan osaajana, kun sovittu osakekauppa ja sitä seuraava sulautuminen saadaan valmiiksi syyskuun alussa. Tällä hetkellä yhtiöt eli Mainostoimisto Precis Oy ja Parooninmäen Moukari Oy toimivat konsernina, tuottaen sisältöjä yhdessä ja täydentäen toistensa osaamista.
Kuten kaikille yrityksille, on kehittyminen luonnollinen osa toimintaamme. Digitaalisuuden ottaessa jättiloikkaa pandemian siivittämänä, vastaamme kysyntään ryhtymällä yhteistyöhön kovassa kasvussa olevan HubSpot-järjestelmän kanssa.
Etkö keksi mistä kertoisit somessa? Tässä artikkelissa 10 ehdotusta.
Mainostoimisto Precistä ja Hämeenlinnan Teatteria yhdistää luovuus ja luovalla alalla toimiminen. Jo monia vuosia kestäneeseen yhteistyöhön on löytynyt sointuvat sävelet ja näin ollen se on ollut tuottoisa kokemus molemmille osapuolille.
Eri asiakasryhmät ja heidän tarpeensa tunnistaminen on lähtökohta tehokkaalle markkinoinnille. Markkinoinnin kohdentaminen somessa on kustannustehokasta ja tarkkaa, mikäli käytät aikaa asiakasryhmiesi tunnistamiseen.
Mainostoimisto Precis on tehnyt jo vuosien ajan yhteistyöstä Subarun kanssa. Videolla Preciksen työntekijät Marika Lauttamus ja Jari Numminen kertovat, millaista kansainvälinen yhteistyö on ja mitä kaikkea siinä tulee erityisesti ottaa huomioon.
Järjestelmäkameroiden ja puhelimien ääniominaisuudet eivät yleensä ole kuvanlaadun tasolla, minkä takia videoita tehdessä, äänityspolitiikkaan kannattaa kiinnittää erityistä huomiota.
Preciksen ja BussiPron yhteistyö alkoi vuonna 2008, kun BussiPron toimitusjohtaja Jussi Raunisto perusti toiminimen ja alkoi pyörittää omaa autotalliyritystään.
Onnistuakseen videon on tavoitettava oikeat kohderyhmät juuri niille oikeissa kanavissa. Tarkkaan mietitty kampanja on onnistunut kampanja.
Digitalisoituminen on muovannut vahvasti ihmisten käyttäytymistä, vapaa-aikaa ja kuluttamista. Siinä missä aiemmin kierreltiin kauppoja ja etsittiin tarjouksia markettien tarjouslehdistä, vertaillaan nykyään tuotteita netissä ja saadaan juuri itseä kiinnostavat parhaat tarjoukset suoraan oman sosiaalisen median feedeihin.
Pietilän mukaan jokainen markkinointivuosi on omanlaisensa. Päätavoitteena on kuitenkin keksiä aina jotain uutta. Mikään vuosi ei ole toisensa kopio.
Jenni Ahtiaisen luotsaaman gTIE:n ja Preciksen yhteistyö sai alkunsa muutama vuosi sitten, kun valokuvaajamme, Tapio Aulu, kiinnostui Ahtiaisen yrityksestä ja sen taustoista.
Arjen muututtua radikaalisti, monet meistä ovat nyt tilanteessa jossa erilaisten ja päivittäisten etäneuvottelujen määrä on kasvanut huomattavasti. Palaverit ja asiakastapaamiset ovat siirtyneet verkkoon, joten videoyhteydet käyvät kuumana.
Markkinoinnin keinoja ja kanavia on tarjolla nykypäivänä niin paljon, että heikompaa ihan hirvittää. Tästä syystä yrityksiltä saattaa usein puuttua punainen lanka markkinoinnin toimenpiteistä. Unohdetaan, mihin kullakin yksittäisellä toimenpiteellä isossa kuvassa tähdätään.
Videoiden tekeminen on helpompaa kuin koskaan. Silti ei kannata lähteä soitellen sotaan vaan kannattaa ensin vaikkapa kuunnella tämä videopodcast. Siinä Precisin videoexpertti Tomi Pietilä kertoo mitä kannattaa tehdä ensin.
Siksi hyvä erottuva idea, jossa on ajateltu oikeaa kohderyhmää ja idean jalostaminen nopeasti omaksuttavaksi ja selkeäksi valokuvaksi. Siinä lähtökohta keskustelulle, jossa Precisin kuva-ammattilaiset Tomi ja Tapio pohtivat millainen on hyvä mainoskuva.
Yksi käyttökelpoinen ratkaisu on käyttää kuvitusta eli luoda esitettävälle asialle piirtämällä omaleimainen ilmaisutapa. Tämä tarjoaa lukemattoman määrän vaihtoehtoja havainnollistaa ja esittää käsillä oleva asia riippumatta siitä, miltä se reaalimaailmassa näyttää – vai näyttääkö miltään. Kuvituksen avulla voimme tehdä olemattomasta olevaista!
Mainostoimisto Precis Oy
Tiivistelmä

Evästeiden käytön ensisijaisena tarkoituksena on parantaa ja mukauttaa vierailijan käyttökokemusta sivustolla sekä analysoida ja parantaa sivuston toimivuutta ja sisältöä. Evästeiden avulla kerättyjä tietoja voidaan myös hyödyntää viestinnän ja markkinoinnin kohdentamisessa sekä markkinointitoimenpiteiden optimoinnissa. Evästeiden avulla kerättävillä tiedoilla ei voida tunnistaa yksittäisiä käyttäjiä.

Evästeiden avulla saatua tietoa voidaan liittää käyttäjältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin tietoihin, esimerkiksi käyttäjän täyttäessä lomakkeen sivustollamme.