Mitä enemmän on hoidettava jokapäiväisiä rutiineja, sitä vähemmän jää aikaa miettiä uutta. Toisaalta uudistuminen on välttämätöntä, sillä kehitys ympärillä kulkee vauhdilla. Eli on löydyttävä aikaa! Tämä taas tarkoittaa, että jotakin muuta on jätettävä tekemättä tai sitten saatava lisää käsiä.
Markkinoinnin tai sen osien ulkoistaminen on yksi vaihtoehto. Koko pakettia ei kuitenkaan voi ulkoistaa, sillä markkinointi on niin yrityksen koko arvon tuottamisen ytimessä, että sen johto pitää olla sisäpiirin käsissä. Sen sijaan löytyy monia palasia, joita voidaan teettää talon ulkopuolella ja säästää näin omaa aikaa kehittämiseen. Tässä muutama meidän kokemuksemme mukaan tärkeä pointti päätöksentekoa varten:
Kun tässä onnistuu hyvin, niin alun vaivannäkö palkitaan jatkossa helppoutena, joka johtaa laadukkaampaan ja sitä myötä tehokkaampaan sisältöön. Samalla se säästää omia resursseja kehittämiseen ja kaikkein tärkeimpien asioiden huolellisempaan tekemiseen, mikä sataa varmasti korkojen kanssa yrityksen laariin.
Takaisin