Hämeenlinnan Teatteri

Miten teatterituotannon markkinointiviestinnän kokonaisuus rakennetaan?

Luovaa hulluutta ja hullun tiukkoja deadlineja. Precis ja Hämeenlinnan Teatteri ovat tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2006. Markkinoinnin kokonaisuus suunnitellaan tuotanto kerrallaan, pitäen huolta Hämeenlinnan Teatterin alueellisesta erottuvuudesta, korostaen samalla tuotantojen luovaa laadukkuutta.

Preciksen tehtävä on luoda Hämeenlinnan Teatterin omien esitysten markkinoinnin visuaalinen ilme. Materiaalia tuotetaan vuosittain käsiohjelmista valtaviin ulkomainontajulisteisiin ja teatterin viestiä tuodaan yleisölle myös videoiden ja henkilö- ja hahmokuvien keinoin. Precis jalkauttaa teatterin markkinoinnin kaikkiin tarvittaviin kanaviin kuten printtiin, ulkomainontaan, LED-tauluille ympäri Hämeenlinnaa sekä Verkatehtaan inforuuduille. Tämän lisäksi taitamme kaksi kertaa vuodessa Hämeenlinnan Teatterin kausiesitteen, joka on yksi teatterin tärkeimmistä markkinointikeinoista.

“Yhteistyö on ollut äärimmäisen helppoa ja hyvää. Täytyy sanoa, että Jounilla on kyllä lehmän hermot! Hän ei ole vielä koskaan sanonut että pidä tunkkisi, vaikka meidän aikataulut on ihan mahdottomat.” 

Reija Isosuo, Hämeenlinnan Teatterin tuottaja. 

Katso videolta, millaisia kokemuksia Hämeenlinnan Teatterilla on yhteistyöstä Mainostoimisto Preciksen kanssa:

Teot

Tiimi

Tapio Taulu
Tapio Aulu
valokuvaaja, käsikirjoittaja, ohjaaja
Jouni Koponen
Jouni Koponen
AD, kuvittaja
Tomi Pietilä
Tomi Pietilä
videokuvaus ja jälkituotanto
Anne Salmio
Anne Salmio
graafinen suunnittelija, valokuvaaja
Vieritä ylös